W 2013 roku nadarzyła się okazja, by spełnić plan. W Japonii poza pracą i szkołą prawie nie było wolnego czasu. Maksymalnie wykorzystywaliśmy więc wszelkie dni wolne. Na długo planowany urlop pojechaliśmy późną jesienią, ponieważ dopiero wtedy temperatury na archipelagu Ryukyu pozwalają na coś więcej niż leżenie przed klimatyzacją i wiatrakiem.

A mimo jesieni było gorąco. Bardzo gorąco. 30 stopni w cieniu to był dopiero początek, a w nocy temperatura nie spadała.

Podczas tej wizyty na Ryukyu, postanowiliśmy odwiedzić Muzeum. Uściślając, ja postanowiłam (ponieważ mój towarzysz chciał skupić się na nurkowaniu i morzu, które swoją drogą, oczaruje każdego). Na ile szalony był to plan, dowiedzieliśmy się tuż po przylocie na wyspę Okinawa, do Naha. Pan kierowca, który odbierał nas z lotniska (taki mają serwis), zapytał dokąd się wybieramy. Na naszą odpowiedź, że do Muzeum Karate, nie ukrywał zdziwienia. Owszem, słyszał, ale pierwszy raz w jego karierze, ktoś przyjeżdża na Okinawę w tym celu. Wiedzieliśmy już, że nie będzie tak łatwo.

Pierwszym punktem było wypożyczenie motocykla, samochód nie był dobrym pomysłem na wąskie drogi Okinawy. Co więcej, na wyspie nie ma linii kolejowych, co skazuje wszystkich na podróże autobusami i samochodami. Posiadanie dwuśladu jest również strzałem w dziesiątkę, ponieważ pęd powietrza daje trochę ochłody, a nawet zimą na Okinawie temperatura nie spada poniżej 15 stopni.

Rano należało skontaktować się z właścicielem Muzeum i zapowiedzieć wizytę, by otworzył obiekt o konkretnej godzinie. W Japonii był to ewenement, a jednocześnie świadczyło to o tym, jak niepopularne jest to muzeum… ale skoro w samej stolicy jest tyle atrakcji, zazwyczaj nikt nawet nie pomyślał o wycieczce na drugi koniec wyspy by wejść do muzeum. Rano wyjechaliśmy. Droga nie była prosta, a GPS nie ułatwiał sprawy. Po wyjeździe z Naha mijaliśmy góry i doliny, coraz mniejsze miejscowości, aż po ponad godzinie dojechaliśmy na miejsce, do miasteczka Nishihara.

ANKIETA DLA CIEBIE!

Co Ciebie motywuje do treningu Karate?